רחוב בר אילן בירושלים הינו אחד מהרחובות עם זיהום האוויר הגבוה ביותר בארץ

    בנצי לייזרוביץ No Comments on רחוב בר אילן בירושלים הינו אחד מהרחובות עם זיהום האוויר הגבוה ביותר בארץ
    23:57
    14.05.24
    אבי יעקב No Comments on חיסול ממוקד: פעילי חיזבאללה חוסלו בלב העיר צור

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשבועות האחרונים ביצע ארגון 'אדם טבע ודין' בדיקה מהם צירי התחבורה המזוהמים ביותר בישראל. מהבדיקות עולה כי המוקד המרכזי בירושלים שבו נרשמה דרגות גבוהות של זיהום אוויר הינו רחוב בר אילן. המצב ברחוב הזה הוחמר מאוד בשנים האחרונות עקב העברת עומסי התחבורה הציבורים לרחוב הנ"ל. הנתונים של ארגון 'אדם טבע ודין' התקבלו מרשתות ניטור האוויר הקיימות ברחבי הארץ, בהם של חברת חשמל, רשויות מקומיות והמשרד להגנת הסביבה

    "הנתונים שמובאים כאן מראים כי במרכזי הערים הגדולות המזהם העיקרי הוא תחבורה", מסביר מחבר הדו"ח ד"ר אריה ונגר, ראש תחום אוויר באדם טבע ודין. "ההתמודדות הממשלתית עם בעיית זיהום האוויר מתחבורה הייתה עד כה בלתי מספקת, והתוכניות שאושרו בנושא היו דלות ומקוצצות .הרמות שנמדדו בארץ עד כה של מזהמים אלו הן גבוהות ולעיתים גבוהות מאד. "יש לנו בעיה. יש תקן חדש בעניין אבל צריך לעשות שינויים רבים כדי לעמוד בו". אמר ד"ר וגנר.

    בעקבות הבדיקות האחרונות שיגר חבר מועצת העיר ירושלים מיכאל מלכיאלי מכתב בהול לדוד לפלר מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה. במכתבו מציין מלכיאלי: "כידוע לך באזור זה מתגוררות משפחות רבות עם ילדים צעירים שזיהום אוויר בכמות משמעותית זו עלול להביא לפגיעה חמורה באיכות חייהם, חנקן דו חמצני גורם למחלת לב- ריאה, לירידה בתפקודי הריאה, לסימפטומים נשימתיים שליליים אצל ילדים, להחמרה במצבם של חולי אסתמה, לפגיעה באספקת חמצן לגוף ועוד. חשיפה ארוכת טווח לחלקיקים אלו מגבירה גם את הסיכוי לתמותה מוקדמת, בפרט בקרב אנשים הסובלים ממחלות נשימה, יתר לחץ דם ולב".

    מלכיאלי קורא במכתבו לתכנן מהלכים בשיתוף עם צוות העירייה והמשרד להגנת הסביבה בכדי להביא לשיפור דחוף במצב הקיים.



    0 תגובות